Exkluzivně: UK už vybrala nové logo. Srdce má symbolizovat lásku ke vzdělání

1. 4. 2011 Autor: Rubrika: Univerzita 9 komentářů

Univerzita Karlova si po dlouhém hledání zvolila logo, které ji bude moderně reprezentovat. Nové logo tvoří růžové srdce, které má symbolizovat jak člověka, tak i lásku ke vzdělání.

Nové logo UK má symbolizovat člověka i lásku ke vzdělání.

„Srdce je symbolem lásky i metaforické zobrazení lidí, vhodnější značku jsme si nemohli vybrat,“ neskrývá nadšení rektor UK Václav Hampl. Oproti původním úvahám nebude nové logo stávající historickou pečeť jen doplňovat, ale zcela ji nahradí. „Po 663 letech už byla potřeba změna, univerzita ze sebe musí setřást pověst konzervativní a lehce zatuchlé instituce,“ dodává Hampl.

Současný znak měl i další nedostatky. „Má dcera měla ve školce za úkol nakreslit, kde pracuje její tatínek. S Karolinem si poradila snadno, ale znak univerzity jí dělal velké problémy, srdíčko naproti tomu zvládne snadno a růžovou barvu má též velmi ráda,“ přidává další důvod změny jeden z prorektorů.

Také oslovení grafici hodnotí nové logo UK většinou kladně. Růžovo-fialová barva podle nich značí modernost, veselost a hravost, tedy atributy, které jsou pro UK typické. Výhrady měli někteří jen k použitému fontu, většina upřednostňovala modernější Comic Sans.

Nový ředitel odboru komunikace JUDr. PhDr. Mgr. et Mgr. Henryk Lahola ukazuje novou podobu univerzitního diplomu s logem.

Vedení UK už také představilo nové propagační materiály. Zapomeňte ale na propisky, trička a další nudné reklamní předměty. Nově se bude UK propagovat například originálními žiletkami.

„Vycházíme tím vstříc i studentům vyznávajícím alternativní životní styl, například emo. Zároveň doufáme, že tím postupně dojde i k přirozené redukci vysokého počtu studentů a nebude tedy už nutné řešit prostorové nedostatky fakult, natož stavět nové kampusy, což jsme stejně nikdy neplánovali,“ vyjmenovává výhody mluvčí univerzity.


Novou tvář dostanou i fakulty

UK představila s novým logem i originální propagační předměty.

Nové logo i celková corporate identity bude zaváděna postupně. Změny se dotknou i fakult – jejich loga bude tvořena též srdcem vždy v odlišných barvách, uvnitř kterého bude symbol typický pro danou fakultu.

Například fotbalový míč pro Fakultu tělesné výchovy a sportu, injekční stříkačka pro 2. lékařskou fakultu, Ludolfovo číslo pro Matfyz nebo Kostnický koncil pro Husitskou teologickou fakultu. Spory se však stále vedou o symboly humanitně-společenskovědních fakult. FF, FHS i FSV sice chtěly do znaku knihu, grafici jim však vybrali symboly jako pivní půllitr či chlapec s dredy.



Napište komentář

Pište prosím slušně a k tématu článku! Odesláním komentáře souhlasíte s těmito pravidly diskuse, nevhodné příspěvky budou odstraněny. Pokud se Váš komentář neobjeví hned, neodesílejte jej znovu, z důvodu cachování se může Váš komentář objevit až s menší prodlevou po odeslání.